torstai 8. marraskuuta 2012

"koska on poikienpäivä?!"

Niin Eetu kysyi kun askarreltiin isänpäiväkortteja. Ei osannut tämä äiti vastata.
Taas saatiin tehdä muutama kortti, lapset tykkäsi piirtää ja tehdä kreppipaperista "ruusuja". Mä pääsin sotkemaan liimalla ja kimalteella (jotka on jotain kynsien koristelua varten, mutta sopi hyvin tähänkin tarkoitukseen). Tehtiin kortit Jukalle, meidän isälle, Jukan isälle, Eetun isälle, Eetun papalle, meidän papalle ja Erinin ja Jerryn papalle ja isälle.
Eetu halusi sitten tehdä kortin myös enolle, vaikkei enolla olekaan omia lapsia. Kysyin syytä tähän ja totesi, että "me voidaan olla enon lapsia". Ei voinut kuin hymyillä.
Vielä tarvitsisi keksiä Jukalle joku pieni lahja sunnuntaiksi, Eetu pääsee huomenna tekemään ukille "himmelin".

Millaisia isänpäivä-perinteitä teillä on?
Meillä on tapana nousta aikaisemmin ja viedä Jukalle kortit, lahjat, kahvi ja aamupala sänkyyn. Myöhemmin mennään meidän isän luokse kahville.
Tänä vuonna Erin ja Jerry eivät mene isälleen (yritin kyllä ehdottaa, että voitaisiin viedä heidät sinne joksikin aikaa, mutta ei halunnut. Pääsevät siis vasta ensi viikolla juhlimaan iskän kanssa).






Eetu on hirveän innostunut kirjoittamaan. Yleensä tehdäänkin niin, että mä kirjoitan malliksi sanan ja Eetu yrittää kirjoittaa saman omalle paperilleen, oman nimensä kirjaimet hän osaa jo hienosti. Yleensä vain käy niin, että kaikki kirjaimet löytyvät, mutta järjestys ei ole ihan oikein. Mutta hienosti yrittää kuitenkin.
Oon myös yllättynyt miten nopeasti Eetu on oppinut piirtämään, oli pitkään niin, että kun antoi piirustusvälineet, hän lykkäsi kynän jollekin muulle ja pyysi "piirrä mulle ----". Sitten kun piirtäminen alkoi kiinnostaa, niistä alkoi ihan yllättäen saada selvää. Nyt piirtää mielellään autoja, dinosauruksia ja angry birds'ejä.

Eetu kirjoitti 'Isille Eetu'

Eetu kirjoitti 'Iskälle Eetu' ja piirsi Angry Birds'in (kimalle teksi mun tekemä)

Eetu kirjoitti 'Enolle'

2 kommenttia:

  1. Joo muistan kun Eetun viime synttäreillä se pyys mua piirtää dinon. :) Mä oon nyt ihan hämmästyny kun Aleksei tykkää piirtää joka päivä, ja se piirtää sellasta ihan pientä sotkua ja oikeen keskittyy naama melkeen paperissa kiinni. Aleksei oli tehny tarhassa Joonalle isänpäivälahjan, pitää viedä se ens vkloppuna sitten sinne. :) Ja meiän isänpäivä menee huomenna varmaan niin että Julian menee kasvatti-isälleen käymään ja me mennään Allun kanss Jonille kun sille nää isänpäivät on edelleen tosi vaikeita. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uskon että on :( rauha teidän isän muistolle <3

      Poista