sunnuntai 28. lokakuuta 2012

olisiko se tyttö?

Pohdiskelin tuossa päivällä tätä raskautta..
Oon yrittänyt pohdiskella, että pötköttääkö mahassa pieni prinssi vai prinsessa. Ei sillä, että sillä jotain merkitystä olisi, kunhan huvikseni olen arvuutellut. Tähän asti en oo osannut sanoa mitään, mulla kun ei oo koskaan ollut "tyttö- tai poikatunnetta". Nyt kun mietiskelin jonkun aikaa, kallistuin ehkä enemmän tytön suuntaan. Miksikö näin?
Noh, vaikka vauvan koko viime ultrassa vastasikin täysin viikkoja (Erin oli huomattavasti pienempi), niin kuitenkin "kasvain" on aiheuttanut mulle niin ihanat pahoinvoinnit ja närästykset, että ei mitään rajaa. Pojista ei kummastakaan ollut mitään "oireita", Erinistä sitäkin pahemmat. Maha alkaa myös paljon alempaa mitä poikien odotuksissa, ainakin omasta mielestäni. Pojista tuli painoa ihan älyttömästi (Eetusta jopa 37kg, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin.) ja Erinistä vähemmän, paino alkoi enemmän nousta vasta puolen välin aikoihin. Tässä raskaudessa ei oo paljoa paino noussut tähän mennessä, yllättävän vähän itse asiassa kun mietin, että olen syönyt suhteellisen paljon, varsinkin kun se on ainut mikä pitää pahoinvoinnin kurissa (sekin onneksi alkanut jo laatumaan).

Jos mietitään vanhan kansan uskomuksia vauvan sukupuolesta raskauden aikana, niin mulla tuntuu menevän suurin osa ihan toisinpäin.
Listaan tähän lihavoituna ne uskomukset, jotka mä olen kuullut ja kursivoituna sen, miten mun raskauksissa on mennyt.
Pojista on hurja pahoinvointi. Pojista ei mitään, Erinistä ihan kamala.
Poikamaha on kapea ja eteenpäin, tyttömaha leveä ja näkyy takaata. Pojista maha oli leveä, Erinistä kapea.
Tyttö vie odotusaikana äidin kauneuden. Tähän en osaa sanoa mitään. Jerry on ehkä ainut kenen aikana olen näyttänyt ihan kamalalta.Eetusta ja Erinistä ei ollut mitään. Tässä raskaudessa on tullut paljon näppylöitä naamaan.
Poikaa odottaessa tekee mieli suolaista, tyttöä odottaessa makeaa. Nojaa, Eetun raskaudessa himoitsin kaikkea makeaa, Jerryn aikana taisi olla suklaa. Erinistä oli värikkäät turkinpippurikarkit ja pepperoni. Nyt on ollut kaikki suolaiset, varsinkin kala ja kana on sellasia mitä tekee koko ajan mieli. Tosin tässä alkuraskaudessa suurin himo oli KYLMÄT dumle-karkit. Eli jos tota mietitään, niin mun pitäis odottaa kaksosia (on kyllä tosi hyvin piilossa sitten toinen, kun on ultrattu jo kolmesti (niskaturvotus, kilpirauhasen takia ja verenvuodon takia)). Haha.
Tyttösikiöillä on nopeampi syke. Piti oikein kaivaa lasten neuvolakortit tätä varten esiin. Mun kohdalla pojilla ollut nopeampi syke, eli tääkin menee mulla väärinpäin. Hah.
"Poikaviiva" (Tumma viiva mahassa). Ei oo muistaakseni kenenkään kohdalla ollut tätä, eikä ole nytkään.
Jos on tummaa karvaa mahassa, tulee poika. Tähän mä voisin ehkä uskoakin. Eetusta oli alamahassa tummempaa karvaa ja samoin Jerrystä. Erinistä ei ollut. Tässä raskaudessa on pari pientä karvaa, joten tyttö?

Tälläisiä. En mä sano että mä uskon täysin noihin omiin pohdiskeluihini, mutta tää on hauskaa ajanvietettä. Kavereista ja sukulaisista n. puolet veikkaa tyttöä ja puolet poikaa. Osa on kyllä alusta asti ollut siinä olettamuksessa, että tyttö tulee. Huomenna sen sitten näkee alustavasti, lopullinen vastaushan tulee vasta kun pikkuinen on syntynyt, haha.

Tän raskauden aikana vaikein himo on kyllä ollut kahvi. Koko ajan on himo kahviin, mutta ei voi juoda kun pari kuppia päivässä. Iltaisinkin pitää korvata kahvi teellä että saa nukuttua. Mutta kun se ei ole sama asia.. No enköhän mä selviä hengissä tästä himosta..

Tässä vielä teille vertailuna joka raskaudesta mahakuvat, harmi kun eivät ole samoilta viikoilta.
Huom. Tän raskauden kuva otettu yläviistosta niin vaikeampi verrata

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti